Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Are you ready to encounter foreign patients with infectious diseases? – Developing nursing students’ language skills through educational co-creation
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2019/are-you-ready-to-encounter-foreign-patients-with-infectious-diseases-developing-nursing-students-language-skills-through-educational-co-creation
An educational co-creation project can provide valuable information about the current needs in working life and engage students in a meaningful way thus promoting their learning outcomes significantly. The nursing students at Laurea University of Applied Sciences were involved in an educational co-creation project whose aim was to increase their knowledge of infectious diseases and to develop the contents of their language course “English for Health Care”. The project was carried out through innovative methods: a learning café and online educational material for professionals in the field. This collaboration involved the infectious diseases ward of Aurora Hospital, nursing students and lecturers at Coventry University as well as an infection prevention and control practitioner at University Hospitals Coventry and Warwickshire.No publisherErja Kilpeläinenforeign language learningammatillinen kieltenopetusammatillisesti suuntautunut kieltenopetustyöelämälähtöinen kieltenopetusvieraan kielen opetusforeign language syllabusyhteistyöopetusyhteistyöco-creationeducational co-creationEnglishenglannin kielienglannin opetusintercultural communication skillsintercultural competencekulttuuritietoisuuskkyenglanti2019/05/16 12:44:00 GMT+2SivuDoes vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students?
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2019/does-vocationally-oriented-foreign-language-teaching-meet-the-needs-of-finnish-and-german-vocational-school-students
This article is based on upper secondary vocational school students’ interviews made in Finland and in Germany in 2016 and in 2017. The study results suggest that in both countries, English language skills are seen as the most important foreign language skills and the students would like to have more vocationally oriented English language classes with focus on authentic spoken language communication. The differences in the educational systems of the two countries might result in differences in students‘ perceptions of whether and to what extent they will actually need foreign languages in their future working life.No publisherErja Kilpeläinenvocational education and training (VET)vocationally oriented foreign language learningammatillinen kielitaitoammatillinen kieltenopetusammatillinen koulutusammatillisesti suuntautunut kieltenopetusstudent needskkyenglanti2019/02/13 15:37:00 GMT+2SivuTyöelämän viestintätaitojen opettaminen Jyväskylän aikuisopistossa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/tyoelaman-viestintataitojen-opettaminen-jyvaskylan-aikuisopistossa
No publisherSanna Riuttanenaikuiskoulutusammatillisesti suuntautunut kieltenopetusäidinkieliSivuJoensuulainen ASKO: Ammatillisesti suuntautunut kieltenopetus
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/joensuulainen-asko-ammatillisesti-suuntautunut-kieltenopetus
No publisherSanna Riuttanenammatillisesti suuntautunut kieltenopetuskoulutustarjontaopettajankoulutusSivuUusi maailma avautuu ja vie mukanaan – opetusharjoittelijana ammattikorkeakoulussa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2012/opetusharjoittelijana-ammattikorkeakoulussa
No publisherSanna Riuttanenammatillisesti suuntautunut kieltenopetuskorkeakoulutussoveltava opetusharjoitteluSivuOpettajan päiväkirja: Amisenglantia joka lähtöön
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2012/opettajan-paivakirja-amisenglantia-joka-lahtoon
No publisherSanna Riuttanenammatillinen koulutusammatillisesti suuntautunut kieltenopetusopettajanäkökulmapäiväkirjaSivu