Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Oppilaiden yksilöllisyyden huomioiminen varhennetussa kieltenopetuksessa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2021/oppilaiden-yksilollisyyden-huomioiminen-varhennetussa-kieltenopetuksessa
Varhennettu kieltenopetus on yleistynyt viime vuosina maailmanlaajuisesti. Myös Suomessa ensimmäisen vieraan kielen (A1-kielen) opetus aloitetaan nykyisin viimeistään ensimmäisen luokan keväällä. Opetuksen ensisijaisena tavoitteena on herättää oppilaiden myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä uteliaisuus kieliä kohtaan (Opetushallitus, 2019). Tässä artikkelissa tarkastelemme varhennettua kieltenopetusta kahden erilaisen oppijan näkökulmasta.No publisherErja Kilpeläinenvarhennettu kieltenopetuskieltenopetuksen varhentaminenoppilaiden yksilöllisyysoppilaatkielenoppiminenkielenopetusvisuaaliset narratiivitvisuaaliset menetelmätnarratiivisuus2021/09/08 08:28:10 GMT+2SivuRole of pupil agency in a second language classroom
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/role-of-pupil-agency-in-a-second-language-classroom
This article is about my experience as an English teacher in South Korea and in Finland and it points out the importance of teachers and researchers to listen to young language learners. To be specific, I will firstly share my professional career as an English teacher who has taught mostly in junior high schools in South Korea (the learners’ age level was 11–13) for about 15 years. Then I will describe how I came to recognize the importance to delve into young learners’ agency through my own teaching experience and decided to exercise my academic journey with the view on pupils as agentive sense-makers here in Finland.No publisherErja Kilpeläinenagencytoimijuuslanguage learninglanguage teachingEnglishkieltenoppiminenkielenoppiminenkielenopetusenglannin kielioppilaatpupilskkyenglanti2019/03/13 16:22:00 GMT+2Sivu