Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Kohti sosiaalisesti kestävämpää yhteiskuntaa? 10 kysymystä maahan muuttaneista ja koulutuksesta
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2021/kohti-sosiaalisesti-kestavampaa-yhteiskuntaa-10-kysymysta-maahan-muuttaneista-ja-koulutuksesta
No publisherErja Kilpeläinenkielikoulutuskielikoulutuspolitiikkayliopistotkorkeakoulutuskorkeakoulutetut maahanmuuttajatmaahanmuuttomaahanmuuttajatkieltenopetuskielivarantoyhdenvertaisuuskoulutuksellinen tasa-arvo2021/09/08 08:27:53 GMT+2SivuJuhlapuheita ja hätähuutoja kielivarannon puolesta
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2020/juhlapuheita-ja-hatahuutoja-kielivarannon-puolesta
No publisherErja Kilpeläinenkielivarantokielitietoisuuskielikoulutuspolitiikkakieltenopetuksen varhentaminenlukiokoulutusopetussuunnitelmakoulutuksellinen tasa-arvovalinnaiset kieletkorkeakoulutusmonikielisyys2020/12/02 14:50:50 GMT+2SivuOsallisuutta kielillä – tarkastelussa kielivaranto
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/osallisuutta-kielilla-tarkastelussa-kielivaranto
No publisherSanna Riuttanenkielivarantomonikielisyysteemavuosikoulutuspoliittinen selontekosaavutettavuusoikeudenmukaisuuskoulutuksellinen tasa-arvo2020/02/11 10:22:28 GMT+2SivuSuomi ja ruotsi toisena kielenä -opinnot haastavat koulutuksellista tasa-arvoa ammatillisessa koulutuksessa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2019/suomi-ja-ruotsi-toisena-kielena-opinnot-haastavat-koulutuksellista-tasa-arvoa-ammatillisessa-koulutuksessa
Koulujen monet kielet ja uskonnot -hankkeessa ammatillisen koulutuksen järjestäjiltä kysyttiin suomi/ruotsi toisena kielenä -opetustuntien määrästä, sisällöistä ja kielituesta. Vastauksista paljastui, että koulutus on jaksomuotoista ja yksilöllistä ja että ammatillisen koulutuksen reformin uudistaman sääntelyn mukaiset käytänteet ovat vasta kehitteillä oppilaitoksissa. Laadukas ammatillinen koulutus edellyttää huolellisesti suunniteltuja rakenteita sekä ennen kaikkea riittävien opetus- ja ohjausresurssien turvaamista kaikissa opinnoissa riippumatta siitä, opiskellaanko oppilaitoksessa vai työpaikalla. Yksilöllisyys ja osaamisperusteisuus eivät saisi tarkoittaa opetuksesta ja ohjauksesta tinkimistä. Kun koulutuksen toteuttamista ei juurikaan säännellä – esimerkiksi minimituntikehystä ei ole – täytyy koulutuksellisen tasa-arvon toteutumisesta kantaa erityistä huolta.No publisherSanna Riuttanenammatillinen koulutustoisen kielen opetuskoulutuksellinen tasa-arvosuomi toisena kielenäruotsi toisena kielenä2019/04/18 12:38:06 GMT+2SivuTiedote: Toimenpideohjelma edistäisi koulutuksellista tasa-arvoa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/kuulumisia-kentalta/news/tiedote-toimenpideohjelma-edistaisi-koulutuksellista-tasa-arvoa
No publishertoimenpideohjelmakoulutustasa-arvokoulutuksellinen tasa-arvoSivuTiedote: OKM myöntää valtionavustusta koulutuksellisen tasa-arvon edistämiseen
https://www.kieliverkosto.fi/fi/kuulumisia-kentalta/news/tiedote-okm-myontaa-valtionavustusta-koulutuksellisen-tasa-arvon-edistamiseen
No publisherkoulutuksellinen tasa-arvotasa-arvooppimistuloksetSivuUskonvahvistusta suomalaiselle koulutukselle! Pasi Sahlberg ja kuudes Kari Sajavaara -muistoluento
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2016/uskonvahvistusta-suomalaiselle-koulutukselle-pasi-sahlberg-ja-kuudes-kari-sajavaara-muistoluento
No publisherSanna Riuttanendigitalisaatiokoulutuksellinen tasa-arvoKari Sajavaara -muistoluentooppimistuloksetPISASivuOpettaja – ihminenkö vain?
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2016/opettaja-ihminenko-vain
No publisherSanna Riuttanenkoulutuksellinen tasa-arvoopettajatopetussuunnitelman perusteetperusopetusSivu