Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Oppija arjen sankarina – Luokasta arjen vuorovaikutustilanteisiin ja takaisin
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2014/oppija-arjen-sankarina-luokasta-arjen-vuorovaikutustilanteisiin-ja-takaisin
No publisherSanna Riuttanenkieltenoppiminensuomi toisena kielenätoisen kielen oppiminenvuorovaikutusSivuEnglannin kieli viittomakielisten arjessa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2013/englannin-kieli-viittomakielisten-arjessa
No publisherSanna Riuttanenenglannin kielikieltenoppiminenviittomakielikielenoppiminenSivuKuulumisia kentältä: Näkökulmia luokkahuoneen ulkopuoliseen kielenoppimiseen
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2011/kuulumisia-kentalta-nakokulmia-luokkahuoneen-ulkopuoliseen-kielenoppimiseen
No publisherSanna RiuttanenkieltenoppiminentapahtumaraporttiSivuOppiminen – koulutuksen ja arjen vuoropuhelua
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2010/oppiminen-koulutuksen-ja-arjen-vuoropuhelua
No publisherSanna RiuttanenkieltenoppiminenkieltenopetusoppiminenSivuAn immigrant mother’s thoughts on the use of Finnish in English workbooks
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/an-immigrant-mothers-thoughts-on-the-use-of-finnish-in-english-workbooks
I moved to Finland with my family three and a half years ago from Hungary. My older son (aged 11 then) spent a year in a Finnish preparatory class before he continued his studies in the 5th grade. He chose English as his A1 language because he had learnt it for three years in a Hungarian school. Despite his knowledge, the English home assignments proved to be very difficult for him to solve. The activity book relied greatly on the majority language: the instructions and many of the exercises required Finnish knowledge. We spent a lot of time using an electronic dictionary to do the English homework together. Finnish skills were needed even in the English language tests that he had to take, and it happened not just once that he lost points due to the lack of his proficiency. This personal experience made me curious about the reasons for the presence of the majority language in the English activity books that are used in Finnish basic education. The study is discussed in more detail in a paper published in the electronic journal Apples (Háhn 2017).No publisherErja KilpeläinenoppikirjatEnglish textbookskieltenopetusvieraiden kielten opetuskieltenoppiminenlanguage learninglanguage teachingkielipolitiikkalanguage policymaahanmuuttajaoppilaatimmigrant studentssuomi toisena kielenäsuomen kielienglannin kieliEnglishFinnishkkyenglanti2018/03/08 13:15:00 GMT+2SivuKuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kuntanakokulmaa-kansallisen-kielivarannon-kehittamiseen
No publisherErja Kilpeläinenkielivarantokunnatkielikoulutuskielikoulutuspolitiikkakieltenopetuskieltenopetuksen varhentaminentoisen kotimaisen kielen kokeilukielikylpykaksikielinen toimintalausuntokorkeakoulutussuomi toisena kielenäkieltenoppiminenmonikielisyysmonikielisyys subjektiivisesti koettunaeriyttäminenvieraiden kielten opetuskotoutumiskoulutusoppikirjatammattikorkeakoulutyliopistot2018/03/08 13:13:00 GMT+2SivuYliopistopäivät: Erilaista kielten oppimista kaiken ikää, 22.–23.9.2016 Jyväskylä
https://www.kieliverkosto.fi/fi/kuulumisia-kentalta/tapahtumat/yliopistopaivat-erilaista-kielten-oppimista-kaiken-ikaa-22-23-9-2016-jyvaskyla
No publisherErja Kilpeläinenkieltenoppiminenkieltenopettajakieltenopettajat2016/09/22 17:00:00 GMT+2Sivu