Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Työelämään kielitaitoisina ja itseohjautuvina – englannin monimuoto-opetuksen tarkastelua ammattikorkeakoulussa
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2019/tyoelamaan-kielitaitoisina-ja-itseohjautuvina-englannin-monimuoto-opetuksen-tarkastelua-ammattikorkeakoulussa
Tarkastelen tässä väitöskirjaani (Siekkinen 2017) pohjautuvassa artikkelissa monimuoto-opetuksen käyttöä Jyväskylän ammattikorkeakoulun englannin opetuksessa ja sen mahdollista vaikutusta opiskelijoiden itseohjautuvuuteen ja kielitaidon kehittymiseen. Monimuoto-opetuksella tarkoitetaan yhdistettyä lähi- ja itsenäistä opiskelua. Vertailen lukion suorittaneiden ja toisen asteen ammatillisen tutkinnon suorittaneiden peruskoulupohjaisten opiskelijoiden oppimistuloksia ja itseohjautuvuutta. Aihe kiinnosti, koska olen toiminut englannin opettajana sekä lukiossa että ammatillisella puolella kauppaoppilaitoksessa. Ammattikorkeakouluopintoihin jatketaan sekä lukioista että ammatillisista oppilaitoksista.No publisherErja Kilpeläinenmonimuoto-opetusmonimuoto-opiskeluitseohjautuvuusammattikorkeakoulutammatillinen kielitaitoenglannin kielielinikäinen oppiminen2019/02/13 15:38:00 GMT+2SivuVenäjää farmaseuteille – erityisalan kielitaitoa alkeista
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/venajaa-farmaseuteille-erityisalan-kielitaitoa-alkeista
Yliopistojen kielikeskuksissa ns. harvinaisia kieliä opiskellaan tyypillisesti heterogeenisissä, eri tiedekunnan opiskelijoista koostuvissa ryhmissä. Opiskelijan alan huomioiminen opetuksessa voi erityisesti alemmilla taitotasoilla olla haastavaa. Artikkelissa kuvataan yhtä polkua opiskelijan tulevaa työelämää huomioivaan alkeistason kielenopetukseen.No publisherSanna Riuttanenvenäjän kielierityisalan kielitaitoalkeiskurssifarmasiamonimuoto-opetus2019/12/04 12:28:26 GMT+2Sivu