Suomi
https://www.kieliverkosto.fi
Työelämässä ei pärjää ilman monipuolisia kommunikointi- ja kulttuuritaitoja – miten Jyväskylän yliopiston kielikeskus vastaa näihin haasteisiin?
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2010/tyoelamassa-ei-parjaa-ilman-monipuolisia-kommunikointi-ja-kulttuuritaitoja-miten-jyvaskylan-yliopiston-kielikeskus-vastaa-naihin-haasteisiin
No publisherSanna Riuttanenkielikeskuskorkeakoulutustyöelämälähtöinen kieltenopetusSivuKorkeakoulujen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille tarjottava kotimaisten kielten opetus ja oppimisen tuki – opettajien näkökulma
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/korkeakoulujen-kansainvalisille-tutkinto-opiskelijoille-tarjottava-kotimaisten-kielten-opetus-ja-oppimisen-tuki-opettajien-nakokulma
Kielibuusti-hanke selvitti syksyllä 2021 korkeakoulujen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille ja kansainväliselle henkilökunnalle tarjottavan kotimaisten kielten opetuksen ja oppimisen tuen tämänhetkistä tilannetta. Kyselystä raportoitiin opintohallinnon näkökulmasta Kieli, koulutus ja yhteiskunta -lehden maaliskuun 2022 numerossa. Tämä artikkeli tarkastelee korkeakoulujen tarjoamaa kotimaisten kielten oppimisen tukea koulutuksen järjestäjien ja opetussuunnitelmien toteuttajien, opettajien, näkökulmasta.No publisherErja Kilpeläinenkotimaiset kieletkorkeakoulutuskansainväliset maisteriohjelmatkansainväliset tutkinto-opiskelijatkansainvälinen henkilökuntakansainväliset opiskelijatkielikoulutussuomen kieliruotsin kielityöelämälähtöinen kieltenopetustyöelämätyöelämäsuuntautuneisuus2022/09/07 14:32:05 GMT+2SivuAre you ready to encounter foreign patients with infectious diseases? – Developing nursing students’ language skills through educational co-creation
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2019/are-you-ready-to-encounter-foreign-patients-with-infectious-diseases-developing-nursing-students-language-skills-through-educational-co-creation
An educational co-creation project can provide valuable information about the current needs in working life and engage students in a meaningful way thus promoting their learning outcomes significantly. The nursing students at Laurea University of Applied Sciences were involved in an educational co-creation project whose aim was to increase their knowledge of infectious diseases and to develop the contents of their language course “English for Health Care”. The project was carried out through innovative methods: a learning café and online educational material for professionals in the field. This collaboration involved the infectious diseases ward of Aurora Hospital, nursing students and lecturers at Coventry University as well as an infection prevention and control practitioner at University Hospitals Coventry and Warwickshire.No publisherErja Kilpeläinenforeign language learningammatillinen kieltenopetusammatillisesti suuntautunut kieltenopetustyöelämälähtöinen kieltenopetusvieraan kielen opetusforeign language syllabusyhteistyöopetusyhteistyöco-creationeducational co-creationEnglishenglannin kielienglannin opetusintercultural communication skillsintercultural competencekulttuuritietoisuuskkyenglanti2019/05/16 12:44:00 GMT+2Sivu