Kieliverkosto
Laajennettu haku...
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • English
  • Svenska

Navigation

  • Etusivu
  • Mikä Kieliverkosto?
  • Ajankohtaista
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
  • Tassu & Tiu
  • Kuulumisia kentältä
Sisältötyyppi
Uudemmat kuin

Hakutulokset

RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

45 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
  1. Kielenoppija tarvitsee tuekseen kielitietoisuutta ja yhteisiä tekoja

    Kielenoppimista on totuttu pitämään lähtökohtaisesti yksilön tehtävänä. Todellisuudessa siihen kuitenkin tarvitaan kielitietoisia yhteisöjä, joissa jokainen ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2021
  2. Kielenoppija tarvitsee mediaation taitoja ja avaran käsityksen kääntämisestä

    Pohdimme kirjoituksessamme, mitkä ajatukset kääntämisestä olisivat tärkeitä kieltenopettajille ja kielenoppijoille. Tarkastelemme käännöstieteen näkökulmasta, ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2021
  3. Näkökulmia nuorten monikielisyyteen ja Suomen kielivarantoon

    Monet maahanmuuttotaustaiset nuoret käyttävät päivittäin useita eri kieliä. Tässä artikkelissa tarkastellaan suomea toisena kielenä opiskelevien nuorten ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2021
  4. Oppilaiden yksilöllisyyden huomioiminen varhennetussa kieltenopetuksessa

    Varhennettu kieltenopetus on yleistynyt viime vuosina maailmanlaajuisesti. Myös Suomessa ensimmäisen vieraan kielen (A1-kielen) opetus aloitetaan nykyisin ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2021
  5. Pelillistä kielitietoisuutta nuorten arkeen: Häng med i svängarna!

    Häng med i svängarna – på svenska! (2018–2020) on Svenska Kulturfondenin rahoittama Hallå!-hanke, jonka tavoitteena on lisätä yläkoululaisten tietoisuutta ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2020
  6. “Ihmisiltä poissa” – away from people: Language learning spaces in Finnish as a foreign language students’ chat during the covid-19 pandemic

    Smart phones enable learners to practice language use in different spaces and environments beyond the classroom. Finnish language students in two North ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2020
  7. Opiskelijoiden podcastit ja vlogit kielenoppimisen ja arvioinnin tukena

    Tieto- ja viestintäteknologia tarjoaa monia mahdollisuuksia kielen oppimiseen, opettamiseen ja arviointiin. Podcastit ja vlogit ovat monille opiskelijoille ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2020
  8. Uuden äärellä: kokemuksia toiminnallisista menetelmistä aikuisille suunnatuilla kielten alkeiskursseilla

    Nykymaailmassa tarvitaan entistä monipuolisempaa kielitaitoa. Uuden kielen pariin voivat johdattaa harrastukset, ihmissuhteet, opinnot tai työelämään liittyvät ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – kesäkuu 2020
  9. Latina- ja kreikkakerho esimerkkinä kielellis-kulttuurisen kompetenssin edistämisestä harrastustoiminnalla

    Käsittelemme kirjoituksessamme Turun yliopiston tiloissa toimivan Latina- ja kreikkakerhon toimintaa sekä sen hyödyllisyyttä kielten ja kulttuurien opiskeluun ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – kesäkuu 2020
  10. Venäjän ääntämisen sietämätön helppous

    Venäjän kieli herättää monissa kieltä osaamattomissa usein kaksi mielleyhtymää: kyrilliset aakkoset ja ässät. Nämä ovat myös ne syyt, miksi monet pitävät ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2019
  • « Edelliset 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Seuraavat 10 »
Ota meihin yhteyttä!

Yhteydenottolomake

 

Postiosoite:

Soveltavan kielentutkimuksen keskus
PL 35
40014 Jyväskylän yliopisto

 

Käyntiosoite: 

Agora, Mattilanniemi 2

 

Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

Instagram: @kieliverkosto

Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

 

 

Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat