Kieliverkosto
Laajennettu haku...
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • English
  • Svenska

Navigation

  • Etusivu
  • Mikä Kieliverkosto?
  • Ajankohtaista
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
  • Tassu & Tiu
  • Kuulumisia kentältä
Sisältötyyppi
Uudemmat kuin

Hakutulokset

RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

44 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
  1. Äiru hoi! Äidinkielenomaisen ruotsin opetus suomenkielisissä peruskouluissa

    Toista kotimaista kieltä voi opiskella eri oppimäärien mukaan, ja tässä artikkelissa pohdimme erityisesti äidinkielenomaisen ruotsin nykyasemaa ja mahdollista ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2022
  2. Struktuurit ja pelit kielenoppimisen alkuvaiheen tukena

    Vastaantulo-hankkeessa on perehdytty kielenoppimisen alkuvaiheeseen ja suullisen kielitaidon kehittymiseen valmistavassa opetuksessa. Oppilaan aloittaessa ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – huhtikuu 2019
  3. Kielessä kiinni – tässä ja nyt! Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2022
  4. Kuinka nopea on kotoutumiskoulutuksen nopea polku?

    Kotoutumiskoulutus on merkittävä aikuisille maahanmuuttajille kielikoulutusta tarjoava väylä, jonka opetussuunnitelman perusteisiin on kirjattu kolme ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2023
  5. Sosiaaliset robotit ja kielenoppiminen

    Voiko robotti toimia opettajana? Voiko se korvata kielten opettajaa? Vastaus on hyvin selvä: ei voi. Millainen rooli robotilla voi olla sitten luokkahuoneessa ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2022
  6. Vuorovaikutus ja kielenoppiminen sosiaalisen robotin kanssa

    Mikä sosiaalinen robotti on? Lyhyesti ilmaistuna sosiaalinen robotti on kone, teknologinen väline, jonka toiminta on sellaista, että ihmisten on mahdollista ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2022
  7. Kokemuksia humanoidirobotin käytöstä maahanmuuttajien suomen kielen opetuksessa työpaikoilla

    Ammattiopisto Lappiassa toteutettiin vuosina 2018–2020 Oma polku maahanmuuttajalle -hanke (ESR), jossa keskiössä oli maahanmuuttajien työllistymisen ja suomen ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2022
  8. Tehokas opettaja vai hauska lelu? – Sosiaaliset robotit kielten oppimisessa

    Ensimmäiset kokeilut sosiaalisten robottien hyödyntämisestä kielten opetuksessa tehtiin jo parikymmentä vuotta sitten. Viime vuosina näitä kokeiluja on tehty ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2022
  9. Tandem på spel − spelbaserat språklärande över språkgränsen

    Projektet Tandem på spel kombinerar tandemundervisning som modell för ömsesidigt språklärande och de digitala spelens pedagogiska potential i ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2022
  10. Uuden äärellä: kokemuksia toiminnallisista menetelmistä aikuisille suunnatuilla kielten alkeiskursseilla

    Nykymaailmassa tarvitaan entistä monipuolisempaa kielitaitoa. Uuden kielen pariin voivat johdattaa harrastukset, ihmissuhteet, opinnot tai työelämään liittyvät ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – kesäkuu 2020
  • « Edelliset 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Seuraavat 10 »
Ota meihin yhteyttä!

Yhteydenottolomake

 

Postiosoite:

Soveltavan kielentutkimuksen keskus
PL 35
40014 Jyväskylän yliopisto

 

Käyntiosoite: 

Agora, Mattilanniemi 2

 

Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

Instagram: @kieliverkosto

Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

 

 

Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat