Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Kielikoulutuspolitiikan verkosto on laajapohjainen, monialainen verkosto, joka tuo yhteen kielikoulutuksen toimijoita, lisää tietoisuutta kielikoulutuksen moniulotteisuudesta ja vaikuttaa kielikoulutuspolitiikkaa koskeviin päätöksiin. Kieliverkosto kehittää myös kansallista ja kansainvälistä tutkimusyhteistyötä.
Jyväskylän yliopiston Soveltavan kielentutkimuksen keskus (SOLKI) koordinoi opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa verkostoa vuosina 2009–2024.
Kieliverkostossa tapahtuu
- Kieli, koulutus ja yhteiskunta (toukokuu 2023) teemalla "Kielen ja vuorovaikutuksen arviointi muutoksessa" ilmestynyt!
- Kieliparlamentti 2023: Minne menet, arviointi?
- Kieli, koulutus ja yhteiskunta (maaliskuu 2023) ilmestynyt!
- Kieli, koulutus ja yhteiskunta (helmikuu 2023) teemalla "Monilukutaito" ilmestynyt!
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehdessä
- Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
- Arviointi muutoksessa?
- Maailma muuttuu ja niin myös vieraiden kielten ja toisen kotimaisen kielen ylioppilaskokeet
- DigiTala – Miten automaattinen palaute voi tukea puhumisen harjoittelua?
- “Jokainen opiskelija asettaa itse omat tavoitteensa”: lukion vieraiden kielten opettajien käytänteitä ja käsityksiä eriyttävästä arvioinnista
- Yleisten kielitutkintojen digitaalisen kirjoittamisen pilottitestin ensituloksia
- Virhe ei ole kirosana, vai onko? – Opettajien käsityksiä virheestä
- Language assessment in different disciplines: uses of mediation in university English courses
- Lasten suomalaisen viittomakielen kehityksen arviointi kielen asemaa tukemassa
- Ainun kielen kielikoulutuksen ja kielitaidon arvioinnin haasteet
- A2, C1 ja YKI 3 – opiskelijatyö murtamassa koodeja ja tukemassa työnantajia kielitaidon arvioinnissa
Kuulumisia kielikoulutuksen kentältä
Uutisia ja tiedotteita
Tapahtumia
Koulutuksia
- AFinLA-teeman numero (15) "Kielenoppimista tukeva arviointi" on julkaistu / AFinLA-teema issue 15 "Assessment for supporting language learning has been published
- Kysely 9.-luokkalaisille ja lukiolaisille: Miten kielten opiskeluun suhtaudutaan? (kysely auki 9.4.2023 saakka)
- Karvin tiedote: Yhdeksäsluokkalaisten ruotsin kielen osaaminen antaa vain kohtalaiset valmiudet jatko-opintoihin
- Tiedote: Kuusi miljoonaa aikuisten perustaitojen vahvistamiseen sekä maahanmuuttajien kielikoulutukseen
- Tiedote: Opetus- ja kulttuuriministeriöltä virkanäkemys tulevan hallituskauden tarvittavista sivistyspolitiikan toimista
- Tervetuloa seuraamaan lasten lukutaitotutkimuksen tuloksia (PIRLS) ti 16.5.2023 klo 13 alkaen
- Seminaari monikielisyyspedagogiikasta Jyväskylässä 16.5.2023
- NNFF9-konferenssi: Möten och mångfald – förstaspråksdidaktik i Norden / The 9th conference of Nordic Network for Research in L1 Education, 25.-26.10.2023 Helsinki - Call for abstracts, DL 1.5.
- Solki tutkii -päivä ke 10.5.2023 etänä ja Jyväskylässä - ilmoittauduthan 2.5. mennessä!
- Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AFinLAn vuotuinen syyssymposium Tampereella 9.–11.11.2023
- Uppsala universitet erbjuder gratis webbinarier till språklärare / Uppsalan yliopisto tarjoaa ilmaisia webinaareja kieltenopettajille
- Vuoro - arviointivuorovaikutuksen koulutus tulossa lukuvuonna 23-24
- Suomenopettajat ry järjestää koulutuspäivän 11.3.2023 - ilmoittaudu 17.2. mennessä!
- Suomi toisena kielenä -opetuksen kehittämispäivät - XVI kansallinen seminaari, 10.-11.10.2023
- Äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen foorumi 2023, 1.-2.8.2023