Kieliverkosto
    Laajennettu haku...
    • Kirjaudu
    • Suomi
    • English
    • Svenska

    Navigation

    • Etusivu
    • Mikä Kieliverkosto?
    • Ajankohtaista
    • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
    • Tassu & Tiu
    • Kuulumisia kentältä
    Sisältötyyppi
    Uudemmat kuin

    Hakutulokset

    RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

    94 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
    Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
    1. Monikielisten oppilaiden kohtaamisessa tarvitaan valmiutta muutoksille

      Tässä tutkimuksessa pyrin tuottamaan ymmärrystä siitä, miksi kielitietoisesta opetussuunnitelmasta huolimatta muutokset opettajien asenteissa, tiedoissa ja ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2022
    2. Monensuuntaista kotoutumista lukupiirissä – opettajaopiskelijat ja korkeakoulutetut maahanmuuttajaopiskelijat oppimassa vuorovaikutuksessa

      Entistä monikielisempi ja -kulttuurisempi kampus ja kouluarki haastavat opettajia ja opiskelijoita asennoitumaan aiempaa avoimemmin eri kieliryhmien väliseen ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2019
    3. Integraatiota ja inkluusiota – valmistavan opetuksen hyvät käytänteet

      Perusopetukseen valmistavaa opetusta järjestetään kunnissa eri tavoin. Erityisesti pääkaupunkiseudulla alkuopetusikäisten valmistavaa opetusta on ryhdytty ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2019
    4. Kieliä vertailemalla kohti taitavampaa kielitietoista pedagogiikkaa

      Miten puheääni ja aksentit syntyvät? Mitä on puhuttu kieli, ja mikä on äänteiden rooli puheen oppimisessa? Miksi jotkin englannin kielen sanat ovat suomea ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2022
    5. DivED – kohti kieli- ja kulttuuritietoisempaa opettajuutta ja opettajankoulutusta

      Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (2014) mukaan opetus rakentuu kielitietoisuudelle, eri kielten ja kulttuurien arvostukselle sekä eri ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    6. Kieli-, kulttuuri- ja katsomustietoisuus koulutuksen ja kasvatuksen kentällä Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    7. Miten oppikirjat tukevat oppijan kielitietoista toimintaa? – Kielitietoisuus KUPERAn arviointi- ja tutkimushankkeen oppikirja-aineistossa

      Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus KUPERA on Helsingin yliopistossa vuosina 2019­­–2020 toimiva hanke, joka jakautuu kahteen osaan: ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    8. Tähtijengi ja Dialogikasvatus.fi – kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus osallisuuden vahvistajana

      Tässä artikkelissa tarkastelemme kulttuurisen, katsomuksellisen ja kielellisen moninaisuuden kohtaamiseen liittyvän osaamisen teemoja erityisesti ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    9. Kielirikasteinen varhaiskasvatus ja toinen kotimainen kieli avaimina kielitietoisuuteen ja monikielisyyteen

      Globalisoituneessa maailmassa monikielisyys näkyy yhä enemmän myös suomalaisessa varhaiskasvatuksessa. Tämä luo haasteita, mutta samalla myös mahdollisuuksia ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    10. Kielitietoisen kieltenopetuksen äärellä – IKI-hankkeen satoa

      Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) on kielikasvatuksen kehittämishanke, jonka tavoitteena on kartoittaa, kerätä, kehittää ja jakaa ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
    • « Edelliset 10
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • ...
    • 10
    • Seuraavat 10 »
    Ota meihin yhteyttä!

    Yhteydenottolomake

     

    Postiosoite:

    Soveltavan kielentutkimuksen keskus
    PL 35
    40014 Jyväskylän yliopisto

     

    Käyntiosoite: 

    Agora, Mattilanniemi 2

     

    Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

    Instagram: @kieliverkosto

    Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

     

     

    Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat