-
Racial Trauma, Language Use and Biases: A Reflection on Harmful Practices in Education
There is an African proverb that says if a child is not embraced by its community, it will burn it down to feel its warmth. The lives of people of color are ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2021
-
Elements of success: Finding good practices of integration for teachers with refugee backgrounds
In this paper we present some key results of our EU project EMERGenCeS Erasmus+ which aims to find best practices in helping teachers with refugee backgrounds ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2021
-
“The thing… is kinda complicated”: What and how do you assess in CLIL?
“Every teacher is a language teacher” has almost become a mantra in educational systems throughout the world. However, what does it mean in practice? If ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2021
-
Relationships and linguistically sensitive teaching: Developing teacher practicum at Åbo Akademi University
Project “Linguistically sensitive teaching in all classrooms” (Listiac) aims to make an impact on initial teacher education systems in Europe through action ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
“Hopefully nähdään”: North American Finnish language learners building community through virtual conversation hours
In the Finnish Studies Programs at two North-American universities, Finnish language students have collaborated online and participated in informal virtual ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2020
-
Children’s strategic participation in a bilingual Early Childhood Education and Care Centre
This article considers children’s language learning experiences at an early childhood education and care centre (ECEC) in Central Finland. The article draws on ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2020
-
Got access? How to improve language education for all in Nordic compulsory education
What are barriers to high-quality language education? How do we increase the variety in languages students learn? How do we promote, support, and foster ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2019
-
Are you ready to encounter foreign patients with infectious diseases? – Developing nursing students’ language skills through educational co-creation
An educational co-creation project can provide valuable information about the current needs in working life and engage students in a meaningful way thus ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2019
-
Role of pupil agency in a second language classroom
This article is about my experience as an English teacher in South Korea and in Finland and it points out the importance of teachers and researchers to listen ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2019
-
Does vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students?
This article is based on upper secondary vocational school students’ interviews made in Finland and in Germany in 2016 and in 2017. The study results suggest ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2019