Kieliverkosto
    Laajennettu haku...
    • Kirjaudu
    • Suomi
    • English
    • Svenska

    Navigation

    • Etusivu
    • Mikä Kieliverkosto?
    • Ajankohtaista
    • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
    • Tassu & Tiu
    • Kuulumisia kentältä
    Sisältötyyppi
    Uudemmat kuin

    Hakutulokset

    RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

    23 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
    Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
    1. ”Monikirjoitustaidot” – tiedonalakohtaisten kirjoitustaitojen monet mahdollisuudet

      Ovatko kirjoitustaidot jääneet lukutaitoja ja monilukutaitoa koskevan keskustelun varjoon? Artikkelissa pohditaan, kuinka kirjoitustaitoja voi vahvistaa eri ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2023
    2. Kieli koulussa: kohti kokonaisvaltaista kielikäsitystä Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2013
    3. Kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma: työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen

      Nykymaailmassa tarvitaan kulttuurista lukutaitoa eli taitoa toimia vuorovaikutteisesti ja empaattisesti osana kulttuurisesti monimuotoisia yhteisöjä. ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2021
    4. Maailma muuttuu, muuttuuko opetus? – Näkökulmia opetusteknologian käyttöön kielenoppimisessa ja -opetuksessa Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2014
    5. Minne katseet kääntyvät? Monilukutaito kielellisen huoltovarmuuden perustana

      Elämme kovia aikoja. Sotien, pandemioiden ja ilmastokriisin kaltaiset monimutkaiset ilmiöt haastavat luotettavaa tiedonvälitystä. Tässä artikkelissa ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2025
    6. Mitä muuta tiedonalan kieli on kuin sanastoa? – Kuinka lähestyä tiedonalojen kielioppia

      Kielitietoisuus on jo pitkään ollut näkyvässä asemassa opetussuunnitelmissa, opettajankoulutuksessa ja opetusta koskevassa keskustelussa. Ajatus siitä, että ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2021
    7. Monilukutaidon opetus on ennen kaikkea uusien kirjoitustaitojen opetusta Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2014
    8. Monilukutaidon opetus on sisältöjen integrointia ja uudenlaista pedagogiikkaa

      Monilukutaitoa kuvataan sateenvarjokäsitteeksi, joka sisältää kaikki nykymaailmassa tarvittavat lukutaidot. Useat opettajat kokevat, että monilukutaito ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2023
    9. Monilukutaidon pedagogiikan juurilla

      Tässä artikkelissa pyrimme esimerkkien kautta jäsentämään ja mallintamaan monilukutaidon pedagogiikkaa. Siihen liittyy keskeisesti oppilaan aktiivinen ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – huhtikuu 2018
    10. Monilukutaito ja pedagogisen toiminnan arviointi varhaiskasvatuksessa

      Käsittelen artikkelissa varhaiskasvatuksen pedagogisen toiminnan arviointia. Keskitän tarkastelun erityisesti monilukutaitoon, sillä se on kansallisen ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    • 1
    • 2
    • 3
    • Seuraavat 10 »
    Ota meihin yhteyttä!

    Yhteydenottolomake

     

    Postiosoite:

    Soveltavan kielentutkimuksen keskus
    PL 35
    40014 Jyväskylän yliopisto

     

    Käyntiosoite: 

    Agora, Mattilanniemi 2

     

    Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

    Instagram: @kieliverkosto

    Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

     

     

    Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat