-
Maahanmuuttotaustaisten opiskelijoiden tasa-arvoisen osallisuuden tukeminen ammatillisessa koulutuksessa
Työelämässä tarvittavan kielitaidon haltuunotto edellyttää tasa-arvoista osallisuutta ja monipuolisia mahdollisuuksia käyttää kieltä jo ammatillisten opintojen ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Kieli luo osallisuutta ja oikeuksia omaan oppimiseen ja oppijuuteen
Vuosi 2020 lähti liikkeelle rajulla tavalla, kun koronavirus toi glokaalin yhteisön merkityksen ihmisten arkeen. Eri puolilla maapalloa ihmisillä onkin ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Konflikteja ratkomalla vahvempaan osallisuuteen – Kielitietoinen koulu kasvattaa oppilaita ja opettajia
Koulun arki on monimutkainen verkosto, johon on kudottu oppilaiden ja opettajien erilaisia taustoja, taitoja sekä vuorovaikutusta. Arvojen, kielten ja ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Demokratiaa rakennetaan kielillä
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Miten tehdä hyvästä kielenopetuksesta entistä parempaa?
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2014
-
Kielitietoisuuden kautta kohti ihmiskunnan suuria kysymyksiä
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2017
-
Miten oppikirjat tukevat oppijan kielitietoista toimintaa? – Kielitietoisuus KUPERAn arviointi- ja tutkimushankkeen oppikirja-aineistossa
Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus KUPERA on Helsingin yliopistossa vuosina 2019–2020 toimiva hanke, joka jakautuu kahteen osaan: ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
Kielirikasteinen varhaiskasvatus ja toinen kotimainen kieli avaimina kielitietoisuuteen ja monikielisyyteen
Globalisoituneessa maailmassa monikielisyys näkyy yhä enemmän myös suomalaisessa varhaiskasvatuksessa. Tämä luo haasteita, mutta samalla myös mahdollisuuksia ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
“Jokaiselle yksi hampurilainen: yksi sinulle ja yksi Marialle” – kielitietoisuutta kotitalouteen
DivED-hankkeessa tarjosimme kouluille isommille ryhmille suunnattujen koulutusten lisäksi myös yksilöllistä ohjausta opettajille. Harva koulu tai opettaja ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
Kielitietoinen kirjallisuuskasvatus
Esittelemme artikkelissamme fiktiivisten tekstien mahdollisuuksia kielitietoisessa kirjallisuuskasvatuksessa. Kokeilumme pohjautuvat IKI-TARU-hankkeeseen, ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020