Kieliverkosto
Laajennettu haku...
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • English
  • Svenska

Navigation

  • Etusivu
  • Mikä Kieliverkosto?
  • Ajankohtaista
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
  • Tassu & Tiu
  • Kuulumisia kentältä
Sisältötyyppi
Uudemmat kuin

Hakutulokset

RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

51 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
  1. A framework for embedding interculturality as a process into language courses

    This article introduces a critical approach to intercultural communication, interculturality as a process, and shows how this can be effectively incorporated ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2025
  2. Ecological sustainability in foreign language lessons for young learners

    In this article, I discuss ecological sustainability in early language education from two perspectives. First, I provide examples of how sustainable ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2024
  3. Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching

    In recent decades, the Sustainable Development Goals (UN, 2015), and the importance of education for reimagining the future (UNESCO, 2021) have increasingly ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2024
  4. Can arts, business and sustainability go together? Implementing a communications course on cultural sustainability for business students

    This article describes the creation and implementation of a communications course based on cultural sustainability at Hanken School of Economics. Created in ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2024
  5. Heritage Language Teaching in Finland: Pedagogical Approaches

    This study investigates how Heritage Language teachers address teaching challenges. It covers the educational context, key players (learners, teachers, ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2024
  6. The Aasis research project: automatically assessing spoken interaction in L2 Finnish

    This article presents aims and methods of the Aasis [Automatic assessment of spoken interaction in a second language] research project, which is funded by the ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2023
  7. A bridge too far? Dynamic Assessment and a dialectical view of the gap between language assessment and learning Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
  8. Making knowledges count in assessment

    A disclaimer right upfront: I am not an expert on assessment. My work is in the area of knowledges (I use the plural to emphasize their vast variety) in ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
  9. Supporting teacher collaboration in bilingual education: Sharing the CLIL pie

    This article draws attention to the range of expertise that contribute to bilingual education. The ‘CLIL pie’ presented here highlights the need for teachers ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2023
  10. Waldemar Martyniukin haastattelu - The interview of Waldemar Martyniuk Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – elokuu 2010
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Seuraavat 10 »
Ota meihin yhteyttä!

Yhteydenottolomake

 

Postiosoite:

Soveltavan kielentutkimuksen keskus
PL 35
40014 Jyväskylän yliopisto

 

Käyntiosoite: 

Agora, Mattilanniemi 2

 

Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

Instagram: @kieliverkosto

Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

 

 

Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat