Kieliverkosto
    Laajennettu haku...
    • Kirjaudu
    • Suomi
    • English
    • Svenska

    Navigation

    • Etusivu
    • Mikä Kieliverkosto?
    • Ajankohtaista
    • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
    • Tassu & Tiu
    • Kuulumisia kentältä
    Sisältötyyppi
    Uudemmat kuin

    Hakutulokset

    RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

    44 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
    Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
    1. Kari Sajavaaran rahasto myönsi tunnustuspalkintoja Sijainti: Ajankohtaista / Kieliverkostossa tapahtuu
    2. Digitaalisen koealustan pilotointi Yleisissä kielitutkinnoissa

      Yleiset kielitutkinnot ovat siirtymässä asteittain digitaaliseen muotoon. Tässä artikkelissa esitellään lyhyesti tätä muutosprosessia sekä kerrotaan ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2019
    3. Kehittyvät taidot, kehittyvä opetussuunnitelma

      Karvi käynnisti syksyllä 2018 perusopetuksen oppimistulosten pitkittäisarvioinnin. Arvioinnissa seurataan matematiikan ja äidinkielen taitojen kehittymistä ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    4. Monilukutaito ja pedagogisen toiminnan arviointi varhaiskasvatuksessa

      Käsittelen artikkelissa varhaiskasvatuksen pedagogisen toiminnan arviointia. Keskitän tarkastelun erityisesti monilukutaitoon, sillä se on kansallisen ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    5. Muutosvalmius ja toimivat yhteistyökäytänteet avaimina onnistuneeseen opetussuunnitelmaprosessiin

      Opetussuunnitelmien toimeenpano on yksi pedagogiikan kehittymisen kriittisistä pisteistä. Vaikka kirjoitettu opetussuunnitelma olisi kuinka ajantasainen ja ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    6. Suomen kielen ja kirjallisuuden osaamista arvioimassa – tasapainoilua oppimisen tavoitteiden ja osaamisen kriteereiden välillä

      Artikkelissa tarkastellaan suomen kielen ja kirjallisuuden oppimäärän tavoitteiden (Opetushallitus 2014) tulkintaa ja arviointikriteerien soveltamista ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    7. Oppimista, osaamista ja opetusta arvioimassa – mikä meitä puhuttaa juuri nyt? Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    8. Miten korkeakouluopiskelijoiden kirjallista kielitaitoa voi testata verkossa?

      Verkossa ilman valvontaa tapahtuva kirjallisen kielitaidon testaus on korkeakouluopinnoissa vielä melko uutta. Se herättää paljon kiinnostusta ja ihmetystäkin: ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2021
    9. Arvioinnin sudenkuoppia ja katvealueita: mitä arvioimme, kun arvioimme kielitaitoa? Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
    10. Renki, isäntä vai sekatyöntekijä? Arvioinnin rooli ja muutokset aikojen saatossa konkareiden kertomana

      Haastattelin kahta opetus- ja tutkimusalan konkaria, Jyväskylän normaalikoulun kieltenopettaja Olli-Pekka Saloa ja Helsingin yliopiston kielididaktiikan ...

      Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
    • « Edelliset 10
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • Seuraavat 4 »
    Ota meihin yhteyttä!

    Yhteydenottolomake

     

    Postiosoite:

    Soveltavan kielentutkimuksen keskus
    PL 35
    40014 Jyväskylän yliopisto

     

    Käyntiosoite: 

    Agora, Mattilanniemi 2

     

    Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

    Instagram: @kieliverkosto

    Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

     

     

    Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat