Kieliverkosto
Laajennettu haku...
  • Kirjaudu
  • Suomi
  • English
  • Svenska

Navigation

  • Etusivu
  • Mikä Kieliverkosto?
  • Ajankohtaista
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
  • Tassu & Tiu
  • Kuulumisia kentältä
Sisältötyyppi
Uudemmat kuin

Hakutulokset

RSS Tilaa automaattisesti päivittyvä RSS-syöte

44 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Järjestysperuste: merkityksellisyys pvm (uusimmat ensin) aakkosjärjestyksessä
  1. Miksi romanikielen elvytys on niin vaikeaa?

    Kielet avaavat erilaisia virtuaalisia maailmoja, joissa elää tunteita, ajatuksia, historioita ja kuvia. Kielet avaavat, yhdistävät, erottavat ja rikastavat ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2024
  2. Renki, isäntä vai sekatyöntekijä? Arvioinnin rooli ja muutokset aikojen saatossa konkareiden kertomana

    Haastattelin kahta opetus- ja tutkimusalan konkaria, Jyväskylän normaalikoulun kieltenopettaja Olli-Pekka Saloa ja Helsingin yliopiston kielididaktiikan ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
  3. Arvioinnin sudenkuoppia ja katvealueita: mitä arvioimme, kun arvioimme kielitaitoa? Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2023
  4. Ruotsin A-oppimäärien tavoitteet ja opettajien käsityksiä niiden arvioinnista

    Artikkeli käsittelee äidinkielenomaisen ruotsin oppimäärän tavoitteita ja opettajien käsityksiä näihin tavoitteisiin perustuvasta arvioinnista. ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2023
  5. Virhe ei ole kirosana, vai onko? – Opettajien käsityksiä virheestä

    Meistä monet ehkä muistavat, miten opettaja oli merkinnyt virheet punakynällä kirjoitelmiin ja koepapereihin. Virheiden määrä tavallisesti vaikutti siihen, ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  6. DigiTala – Miten automaattinen palaute voi tukea puhumisen harjoittelua?

    Artikkelissa esittelen DigiTala-tutkimushankkeen kehittämän sovelluksen, jonka avulla suomen ja ruotsin oppijat voivat harjoitella puheen tuottamista. ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  7. Arviointi muutoksessa? Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  8. Maailma muuttuu ja niin myös vieraiden kielten ja toisen kotimaisen kielen ylioppilaskokeet

    Ylioppilastutkinnon suorittaa hyväksytysti vuosittain noin 30 000 opiskelijaa, ja heistä valtaosa sisällyttää kokeeseen myös vieraan kielen ja/tai toisen ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  9. A2, C1 ja YKI 3 – opiskelijatyö murtamassa koodeja ja tukemassa työnantajia kielitaidon arvioinnissa

    Millainen olisi työkalu, jolla työelämän vaatimaa kielitaitoa voitaisiin tunnistaa helpommin? Mistä löytyisi keino arvioida sekä työntekijän kielitaitoa että ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  10. Yleisten kielitutkintojen digitaalisen kirjoittamisen pilottitestin ensituloksia

    Kirjoittaminen on 2000-luvun aikana muuttunut voimakkaasti eritoten digitalisaation myötä. Samalla on syntynyt tarve arvioida uudelleen sitä, millaista ...

    Sijainti: Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti / Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2023
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Seuraavat 10 »
Ota meihin yhteyttä!

Yhteydenottolomake

 

Postiosoite:

Soveltavan kielentutkimuksen keskus
PL 35
40014 Jyväskylän yliopisto

 

Käyntiosoite: 

Agora, Mattilanniemi 2

 

Sähköposti: kieliverkosto(at)jyu.fi

Instagram: @kieliverkosto

Liity postituslistalle: http://lists.jyu.fi/mailman/listinfo/kieliverkosto

 

 

Sisältö © Kieliverkosto ja kirjoittajat