-
Kieliverkosto ja Soveltavan kielentutkimuksen keskus lausuivat luonnoksesta Romanipoliittiseksi ohjelmaksi
Sijainti:
Ajankohtaista
/
Kieliverkostossa tapahtuu
-
”Kieliparlamentti” koolle – kenen äänen pitäisi kuulua?
Sijainti:
Ajankohtaista
/
Kieliverkostossa tapahtuu
-
Kielikoulutuspolitiikan verkostolle uusi verkkolehti
Sijainti:
Ajankohtaista
/
Kieliverkostossa tapahtuu
-
Kieliverkoston lausunto ylioppilastutkinnon kehittämisestä
Sijainti:
Ajankohtaista
/
Kieliverkostossa tapahtuu
-
Kohti kielitietoista koulua – yhteistyötä kielellisen moninaisuuden tukemiseen
Teksti perustuu kielikasvatusalan väitöskirjaani Together towards language-aware schools. Perspectives on supporting increasing linguistic diversity, joka ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2024
-
Rehtorit kielikoulutuspoliittisina toimijoina - miten kieltenopetus koetaan ja mihin päätöksenteko pohjautuu?
Ajattelemme, että suomalaisen koulun rehtorilla on paljon päätösvaltaa, kun koulun kieltenopetuksesta päätetään. Mutta miten rehtori itse näkee asian ja ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2024
-
Hupenevat kielivalinnat – kehnoa kielikoulutuspolitiikkaa vai kielenoppimismotivaatiota?
Artikkelissa tarkastellaan suomalaisen perusopetuksen yläkoululaisten vieraan kielen oppimismotivaatiota. Tutkimuksessani selvitin muun muassa oppilaiden ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2022
-
Dokumenteista käytäntöön – ajankohtaista kieli(koulutus)politiikkaa
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2022
-
Hybridiopetus A2-kielen opetuksessa
Tässä artikkelissa tarkastellaan, millaisia edellytyksiä vapaaehtoisen A2-oppimäärän toteuttaminen hybridiopetuksena vaatii kuntatasolla. Aihetta lähestytään ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2022
-
Decolonizing English Language Pedagogy: A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan
Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2021